Borderlinenetvaerkets Forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Borderlinenetvaerkets Forum

Dette forum er tilknyttet borderlinenetvaerket.dk. Her kan du skrive både som pårørende, professionel eller hvis du selv lider af borderline.
 
ForumforsideNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Behandling og muligheder.

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
En pårørende.




Antal indlæg : 1
Join date : 18/09/14

Behandling og muligheder. Empty
IndlægEmne: Behandling og muligheder.   Behandling og muligheder. EmptyOns Okt 08, 2014 3:36 am

Hej alle.

Jeg er lidt i vildrede over min kone, hun er diagnosteret evasiv personligheds forstyrrelse og er kommet i behandling igennem gruppeterapi. Problemet her er at de ansvarlige psykriatere ikke vil give nogle foreslag angående værktøjer til brug i hverdagen, det hele er noget man selv skal fremfinde i eget repertoire.

Jeg har selv diagnosen ADHD og har igennem psykiatrien fået utallige værktøjer og kan derfor ikke forstå hvorfor min kone ikke får nogle værktøjer.

Derfor ville jeg høre om der er nogle der har et foreslag angående "behandling" i Nordjylland?

Mange hilsner fra en bekymret ægtefælle.
Tilbage til toppen Go down
Netas




Antal indlæg : 17
Join date : 18/07/14
Geografisk sted : For langt væk fra mine venner

Behandling og muligheder. Empty
IndlægEmne: Sv: Behandling og muligheder.   Behandling og muligheder. EmptyLør Jan 31, 2015 12:25 pm

Kære "bekymrede ægtefælle".
Jeg forstår godt din undren over de manglende "redskaber".
Jeg er ved at få kæresten i terapi, selvom hun på nogle måder "stritter imod", så ved hun også at det er det bedste for hende...

Du skal ikke acceptere, den forkerte adfærd.
Når den er forkert, skal den påtales med det samme, og korrigeres.
Det kan være en brat opvågning, hvis ikke man er vant til at sætte grænser.
Men det er den eneste vej.
Det kræver også hun ser andre mennesker, så der er flere der kan påtale den forkerte adfærd, så det ikke bliver hendes "virkelighed", mod din.
Der kommer du nemlig meget nemt til at tabe.

Du kan prøve at forklare din kone det sådan, at hvis hun havde brækket benet, skulle hun også "genoptræne", der kan man ikke nøjes med at spise smertestillende, hvis man gerne vil kunne gå igen.

Men det kræver et fælles mål. Derfor må i sætte jer ned sammen, og finde ud af om i har et sådan.
Eller om hendes borderline er så fastgroet, at der skal kemi på banen.
Hvor længe har i været sammen ?
Du må endelig smide en mail, hvis du har brug for en snak.
De bedste hilsner
Netas
woompack@hotmail.com

Tilbage til toppen Go down
 
Behandling og muligheder.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Borderlinenetvaerkets Forum :: Åbent Forum - Pårørende-
Gå til: