Borderlinenetvaerkets Forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Borderlinenetvaerkets Forum

Dette forum er tilknyttet borderlinenetvaerket.dk. Her kan du skrive både som pårørende, professionel eller hvis du selv lider af borderline.
 
ForumforsideNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Anbefaling

Go down 
ForfatterBesked
Ny her
Gæst




Anbefaling Empty
IndlægEmne: Anbefaling   Anbefaling EmptyLør Nov 29, 2014 6:52 am

Hej andre pårørende
Jeg har længe haft mistanke om at min kæreste lider af borderline. Det er meget hårdt at være pårørende til og jeg gør alt for at prøve at forstå det og få hende i behandling. Jeg har lige læst "Farlige Relationer" (i smug naturligvis) og synes den bog giver et godt indblik i denne frygtelige sygdom som er meget svær at være pårørende til. Bogen kan varmt anbefales andre pårørende. Jeg kan nu meget bedre forstå hendes meget irrationelle handlinger men stadig ikke overbevise hende om at der er noget galt. Jeg er selv snart slidt op af evige beskyldninger, mistro og skænderier om de samme ting igen og igen og ved snart ikke hvad jeg skal gøre.

Den ulykkelige mand
Tilbage til toppen Go down
Netas




Antal indlæg : 17
Join date : 18/07/14
Geografisk sted : For langt væk fra mine venner

Anbefaling Empty
IndlægEmne: Sv: Anbefaling   Anbefaling EmptyLør Jan 31, 2015 12:10 pm

Kære Den ulykkelige.
Det lyder som om du skal til at tænke på dig selv og meget mindre på andre.
Du skal læse den bog, så hun kan se det. - Det er altså ikke noget du skal gå og skjule.
Hvis ikke hun er med på at hun skal gøre en indsats, så har i altså ingen fremtid.
Jeg har haft mange borderline-kærester i min tid.
Er der noget jeg har lært er det følgende:
1. De skal ALDRIG "forstås", fordi forståelse leder til "legalisering", af den forkerte adfærd.  
2. Sørg for at elsk dig selv.
3. Sæt en grænse.
4. Erkend hvornår du ikke kan mere, inden det går galt.

Mistroiskhed, osv. er også en dræner.
Jeg ser mange andre mennesker uafhængigt af min kæreste, fordi hun skaber dybe kløfter i mange relationer.
Jeg har for nyligt givet hende et ultimatum.
Gå i terapi eller flyt.
Det har jo så gjort hende ked af det, og affødt en del stress, men jeg står fast på mine krav.
I dit tilfælde, ville jeg nok kaste håndklædet i ringen.
Et forhold skal bygge op, ikke rive ned. Og skænderier bygger jo ikke ligefrem op.
Prøv at lave en plus / minus -liste, og fortæl at du nu har fået nok.

Borderlinere- er de værste personer at være pårørende til lige efter psykopater.
Lad dig ikke narre.
Pas på dine egne grænser.

Jeg blev engang anklaget for at være utro. Så stillede jeg det således op:
Hvis du gentager din anklage, så vil jeg i det mindste også have ret til at gøre mig "skyldig".

Pas på dig selv.
Skriv endelig til mig, hvis du mangler en god snak.
Mvh
Netas
woompack@hotmail.com
Tilbage til toppen Go down
 
Anbefaling
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Borderlinenetvaerkets Forum :: Åbent Forum - Pårørende-
Gå til: