Borderlinenetvaerkets Forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Borderlinenetvaerkets Forum

Dette forum er tilknyttet borderlinenetvaerket.dk. Her kan du skrive både som pårørende, professionel eller hvis du selv lider af borderline.
 
ForumforsideNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Hjælp, hvordan fortæller jeg min kæreste at hun har Borderline?

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
overskud




Antal indlæg : 1
Join date : 20/12/14

Hjælp, hvordan fortæller jeg min kæreste at hun har Borderline? Empty
IndlægEmne: Hjælp, hvordan fortæller jeg min kæreste at hun har Borderline?   Hjælp, hvordan fortæller jeg min kæreste at hun har Borderline? EmptyLør Dec 20, 2014 9:30 am

Jeg har nu i flere år været sammen med en kvinde som helt sikkert har borderline. Jeg har Googlet symptomer og læst beskrivelser og bøger om emnet, og jeg er helt sikker - men hvordan fortæller jeg hende det?

Jeg elsker hende men vil ikke ret meget længere kunne leve med hendes ekstreme raseri, impulsivitet og personlige krænkelser, som både kan være rettet mod mig, mod mine børn fra tidligere forhold og mod tilfældige mennesker som tjenere og ekspedienter. Derfor har jeg brug for at hun erkender sin situation og kommer i kvalificeret behandling.

Hvordan får jeg fortalt hende om hvad jeg har fundet ud af?

Hvordan kan jeg bede hende om at blive udredt?

Hjælp!
Tilbage til toppen Go down
Netas




Antal indlæg : 17
Join date : 18/07/14
Geografisk sted : For langt væk fra mine venner

Hjælp, hvordan fortæller jeg min kæreste at hun har Borderline? Empty
IndlægEmne: Sæt grænser,Sæt grænser,Sæt grænser,Sæt grænser   Hjælp, hvordan fortæller jeg min kæreste at hun har Borderline? EmptyLør Jan 31, 2015 11:59 am

Kære "overskud". Jeg er i samme situation som dig. Jeg har dog været så heldig at kæresten allerede erkender at hun har borderline, og at hun skal i behandling.
Men jeg tror det er enormt vigtigt, at stille nogle helt tydelige grænser, op. og snakke med hende, og fortælle at hvis ikke der bliver sat en stopper for den adfærd, så er du ikke ved hendes side ret meget længere!
Det var sådan jeg fik min kæreste i terapi. Nu bruger jeg meget tid på venner, bekendte, og andre mennesker.
Sørg for ikke at være tilgængelig, så du ikke ender som hendes slave!
Mange tilfælde er medicin en ret god løsning.
Hun kan blive sløv, og træt, men hellere det, end hun forpester livet for jer andre!

Du må stille dig selv nogle afgørende spørgsmål, for jeg kan ikke forestille mig at det er langtidsholdbart for dig.
Dette har jeg selv, som eneste pårørende måtte erkende.
Jeg sørger for at hun jævnligt kommer væk hjemmefra, så jeg kan få mit private rum, og jeg også selv er væk.
1. bliv aldrig en "tilgængelig tjener" - for så bliver du aldrig andet.
2. Gå ikke på glasskår. Krænker hun dig, så skal hun sku have det at vide.
3. Vær ikke bange for at give igen,
4. Søg dine "øer", eller "frirum" hvor du kan lade op.
5. Snak med en professionel om det.

Jeg ønsker dig det bedste,
Har du spørgsmål må du gerne skrive på woompack@hotmail.com

Bedste ønsker
Netas
Tilbage til toppen Go down
 
Hjælp, hvordan fortæller jeg min kæreste at hun har Borderline?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hjælp. Kontakt til andre borderline pårørende?
» min kæreste
» alene eller med kæreste
» Hvilken hjælp får I
» Hun vil ikke have hjælp

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Borderlinenetvaerkets Forum :: Åbent Forum - Pårørende-
Gå til: